T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KAYSERİ / MELİKGAZİ - Adnan Menderes İlkokulu

REHBERLİK iLKELERİMİZ

REHBERLİK SERVİSİ

19-01-2024

 

 

 

 

 

İLKELERİMİZ


·         Rehberlik hizmetleri tüm öğrencilere yöneliktir.

·         Çalışmalarda  bireysel farklılıklara dikkat edilir.

·         Psikolojik danışman ulaşılır olmalıdır.

·         Psikolojik danışma yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanılmalı, öğrenci rehberlik servisinde kendini mutlu ve güvende hissetmelidir.

·         Okul, öğrenci ve veli sürekli işbirliği halinde olmalıdır.

·         Her öğrencinin başarılı olabileceği alanlar vardır. Bunun için öğrenci tanıma çalışmaları yapılmalı ve öğrencinin güçlü yanları ön plana çıkarılmalıdır.

·         Öğrenci tanıma çalışmalarında objektif testlerden yararlanılarak bilimsel veriler elde edilir.

·         Okulda yapılan çalışmalarla ilgili velilerimiz periyodik olarak bilgilendirilir.

·         Sınıf rehber öğretmenleri sınıfındaki öğrencilerle ilgili yapılan çalışmalarla ilgili bilgilendirilir.

                                                                                                                        

 

REHBERLİK SERVİSİ TARAFINDAN YAPILAN ÇALIŞMALAR

Öğrenci Görüşmeleri

1-Bireysel Görüşmeler:

Problem odaklı bir danışmalık anlayışından öte, tüm öğrencilerle görüşülmesi gerekliliği ilkesi doğrultusunda problemi olsun veya olmasın, tüm öğrencilerle rehberlik odasında görüşülmek hedeflenmektedir. Okulumuzda yürüttüğümüz rehberlik çalışmalarında önleyici rehberlik anlayışla hareket edilmeye gayret gösterilmektedir.  Problemi olan çocuklar  gerekli belli sıklıkta görüşmeye alınarak, gerekli görüldüğü takdirde, gerekli olduğu kadarıyla ilgili öğretmene ve veliye geri bildirim verilmektedir.

2-Grup Görüşmeleri:

Belli aralıklarla öğrencilerle planlanan grup etkinlikleri yapılmaktadır.

Veli Görüşmeleri

Veliyi Tanıma Çalışmaları

Öğrenciyi tanıma Çalışmaları

Oryantasyon Çalışmaları

 

 Zehra Sena ÖZGÜL

Pisikolojik Danışman

 

 

 

TEKNOLOJİYİBİLİNÇLİKULLANANÇOCUKLARYETİŞTİRMEKİÇİNVELİLEREÖNERİLER

Sevgiliveliler,

Gözlerini dünyaya açtıkları andan itibaren teknolojiyle iç içe olan günümüz çocuklarını teknolojiden tamamen uzak tutmak anlamsız bir çaba olmakla beraber, teknolojinin bilinçsiz kullanımının çocuklarımızın bilişsel gelişimi başta olmak üzere tümgelişimalanlarındaolumsuzetkilerininolduğu bilimsel araştırmalarla daortayakonmaktadır.Oysakiteknolojidoğruvebilinçlikullanıldığındabizleri geliştiren bir rol üstlenmektedir. Ebeveynler olarak bizler çocuğumuza teknolojinin etkin ve doğru kullanımı konusunda örnek olmalıyız. Peki bunun için neler yapmalıyız?

-          Çocuğumuzunyaşınauygunteknolojisüresibelirlemek

Teknoloji kullanımı ile ilgili yapılan çalışmalar 0-2 yaş döneminde çocukların sosyal etkileşime ihtiyaçları olduğunu, dolayısıyla bu dönem çocuklarının ekrana maruz kalmamalarıgerektiğiniortaya koymaktadır. 2-3 yaşdöneminde ise çocuklar 10-15 dakika nitelikli içerikler olması koşuluylaekranla tanışabilirler. 4 yaştan itibaren bu süreye 10 dakika ekleyebilirsiniz.

-          Teknolojikullanım sürelerini kontrol etmek

Bunun için telefondaki uygulamalara süre sınırı koyabilir ya da bir alarm yardımıyla süre ayarlaması yapabilirsiniz. Kuralların gerekçesini çocuğunuza açıklayabilir, onu da sürece dahil ederek ortak kararlar alabilirsiniz.

-          Modelolmak

Çocuklar söylediklerimizden çok nasıl davrandığımıza bakarlar. Evde telefonu elinden düşmeyen bir anne baba varsa ya da televizyon başında uzun süre vakitgeçiriliyorsaçocuklarımızınekrankullanımı konusunda sizlerle tartışma yaşaması kaçınılmazdır.

-          İzledikleriiçeriklerhakkındabilgisahibiolmak

Çocuğunuzu bilmediğiniz, tanımadığınız kişilere emanet eder misiniz? Peki çocuğunuzu ıssız mekanlarda tek başına bırakır mısınız? Çocuğumuzun ekran başında ne yaptığını bilmemek, onları bilmediğimiz ortamlarda, tanımadığımız insanlarla başbaşa bırakmaktan farklı değildir. Bu nedenle çocuklarımızın izledikleri içerikler ve oynadıkları oyunlar hakkında bilgi sahibi olmak, teknolojik aletlerin tek başlarına odalarında değil, evin ortak alanlarında kullanımını sağlamak önemlidir.

-          Kurallarkonusundatutarlıolmak

Bugün misafirim gelecek, aman alsın telefonu yemek yerken biz de rahat rahat sohbet edelim, işten yorgun geldim, birazsüreyiuzatayımbendedinleneyim…vb.cümlelerhepimizetanıdıkgeliyordeğil mi? Bunu yaptığımızdaçocuğumuzakurallarımızıisteklerimizegöreesnetebileceğimiziöğretirizvebu durum ileride teknoloji kullanımı konusunda çocuklarımızla çatışma yaşamamıza neden olur.

 

 

Unutmayalım teknoloji çocuklarımızın bakıcısı değildir ancak doğru ve verimli bir teknoloji kullanımı çocuklarımızın gelişimine katkı sağlar. Çocuklarımızın teknolojiden çok anne ve babalarının ilgisine, sevgisine ve desteğine ihtiyacı vardır. Bu desteği sağlayarak sağlıklı nesiller yetiştirmek biz yetişkinlerin görevidir.

 

 

Zehra Sena ÖZGÜL

Psikolojik Danışman

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 09.01.2024 - Güncelleme: 19.01.2024 08:05 - Görüntülenme: 49
  Beğen | 0  kişi beğendi

Etiketler :
REHBERLİK,